Warenhuis Groningen nieuws

Op de hoogte blijven van alle updates met betrekking tot Warenhuis Groningen? Check dan regelmatig deze pagina!

Update 16 december 2020

In deze nieuwsflits:

  • Toevoegen producten;
  • Online verkopen via Warenhuis Groningen;
  • Wijziging tijden online bestellingen!;
  • Afhalen pakketten in de winkel;
  • Webinars Zupr;
  • Extra inzet campagne Warenhuis Groningen;
  • Nieuwe smarticle op NU.nl;
  • In de socials;

 

De lockdown die sinds maandagnacht geldt heeft een zeer grote impact op de retail branche, daarover is iedereen het eens. Als ondernemer moet je (opnieuw) nadenken over wat er nog kan en mogelijk is. Warenhuis Groningen kan hierin een belangrijke rol spelen. De mogelijkheden die Warenhuis Groningen biedt om online aankopen te doen en vervolgens GRATIS te laten bezorgen zijn voor veel bezoekers een goed alternatief. Maak je nog niet gebruik van deze mogelijkheden, dan is dit wellicht hét moment!

TOEVOEGEN PRODUCTEN

Het toevoegen van producten is een relatief eenvoudige klus. Omdat consumenten zich online zullen oriënteren is het belangrijk dat ook jouw online etalage goed gevuld is. Ben je nog niet bekend met het toevoegen van producten? Hier vind je de handleiding voor het toevoegen van producten.

 

ONLINE VERKOPEN VIA WARENHUIS GRONINGEN

Zoals al aangegeven zullen veel bezoekers zich, door het sluiten van de fysieke winkels, wenden tot het internet. Ook jij kunt online je producten verkopen! Om Warenhuis Groningen te gebruiken als webshop en online betalingen mogelijk te maken, heb je een Stripe-account nodig. Mocht je dit nog niet gedaan hebben, dan lees je hier hoe je een Stripe-account aanmaakt.

Let op! Na het aanmaken van je Stripe-account, moet je nog wel de betaal- en afhaalmogelijkheden instellen om deze te kunnen gebruiken. Wil je jouw bestaande betaal- en afhaalmogelijkheden wijzigen? Klik dan hier.

 

WIJZIGING TIJDEN ONLINE BESTELLINGEN

Vanaf vandaag is het tijdstip waarop bestellingen gedaan kunnen worden en nog dezelfde dag bezorgd worden via Dropper aangepast. We houden op dit moment het volgende aan:

"Voor 12.00 uur besteld, zelfde dag bezorgd"  

Door deze aanpassing kunnen we in veel gevallen nog dezelfde dag blijven bezorgen. Daarbij maken we (ook op de website) het voorbehoud dat door drukte het kan voorkomen dat een pakket later wordt bezorgd. Dit is in alle gevallen waarin dit voor komt de volgende dag. De aanpassing is nodig omdat het aantal online verkopen toeneemt.

AFHALEN PAKKETTEN IN DE WINKEL (BIJ ONLINE BESTELLINGEN)

Niet-essentiële winkels mogen tijdens de lockdown geen afhaalloket organiseren in of voor de winkel. Het ophalen van pakketten door bezorgdiensten is wel toegestaan. Daarmee kun je als ondernemer dus wel pakketten laten bezorgen en gebruik maken van de GRATIS bezorgdiensten die Warenhuis Groningen biedt via Dropper! Pakketten worden, met de aanpassing van de online besteltijden (zie item hierboven), vanaf donderdag 17 december opgehaald tussen 12.00 – 15.00 uur. Ook in tijden van winkelsluiting dienen pakketten gereed te worden gezet voor verzending via Dropper!

WEBINARS ZUPR

Om je zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen, organiseert Zupr op donderdag 17 dec. en vrijdag 18 dec. twee webinars. In deze webinars wordt uitleg gegeven over hoe je producten kunt toevoegen, hoe je online betalingen instelt en hoe het bestellen op het warenhuis functioneert voor consumenten. Daarnaast is er ruimte voor vragen.

Beide webinars duren 60 minuten, aanmelden is nodig en kan via:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe2-9mWwZr1VU1-vsTCN3ZGqUiJT4aZsRsvKo_1tP5yX1wxBA/viewform

 

EXTRA INZET CAMPAGNE WARENHUIS GRONINGEN

In de komende 3 weken zullen we nog eens extra inzetten op de promotie van Warenhuis Groningen. Naast de bekende kanalen zoals de socials en de adwords zullen we ook op 5 verschillende momenten een pagina grote advertentie plaatsen. De data hiervoor zijn:

Dagblad van het Noorden: zaterdag 19/12, donderdag 24/12 (editie Dr. Denker), maandag 28/12
Gezinsbode: woensdag 23/12 en woensdag 30/12

Daarnaast worden bestaande banners op details aangepast, zodat we optimaal aansluiten bij de huidige ontwikkelingen.

NIEUWE SMARTICLE OP NU.NL

Binnen de lopende campagne plaatsen we meerdere malen een smarticle op NU.nl. Een Smarticle is een gesponsord artikel dat tussen de redactionele artikelen staat. We hebben de tekst en de boodschap zo aangepast dat deze beter aansluit op de huidige omstandigheden.

Benieuwd naar het artikel? Check de volgende link: https://ap.lc/6d7Uu

 

IN DE SOCIALS

Altijd leuk om verhalen van collega ondernemers te lezen én te delen. Afgelopen week kwam de volgende ondernemer op de socials van WG voorbij: YourDailiyTeaCup.

Check alle berichten op https://www.facebook.com/warenhuisgroningen of https://www.instagram.com/warenhuisgroningen/

 

Update 1 december 2020

In deze nieuwsflits:

  • Warenhuis-aan-huis bijlage gereed!
  • Herhaalde oproep: laat studenten gratis producten toevoegen!
  • Nieuwe smarticle op nu.nl
  • Tweede inspiratiefilm opgeleverd (en meer volgen)
  • Warenhuis nu ook in Sinterklaas sfeer
  • In de socials

 

WARENHUIS-AAN-HUIS BIJLAGE GEREED!

Met trots kunnen we melden dat de Warenhuis-aan-huis bijlage inmiddels is geprint en morgen bij 100.000 huishoudens in de gemeente Groningen op de deurmat zal vallen. Er is in de afgelopen weken hard gewerkt om de huis-aan-huis bijlage op tijd af te krijgen. Vele interviews zijn afgenomen en mooie foto’s zijn gemaakt om de lezers te inspireren en motiveren om een kijkje te nemen op WG. Vanaf morgen worden er ook exemplaren bezorgd bij alle deelnemers van WG én vele openbare plekken in en rondom de stad Groningen. Leuk om aan je klanten mee te geven!

Kun je niet wachten, kijk dan hier voor de digitale versie van de Warenhuis-aan-huis bijlage.

 

HERHAALDE OPROEP: LAAT STUDENTEN GRATIS PRODUCTEN TOEVOEGEN!
Sinds afgelopen week is een groep van 12 studenten beschikbaar om gratis producten toe te voegen aan jouw winkelomgeving. Maak er gebruik van, juist in deze drukke tijden. Het enige dat je hoeft te doen is bepalen welke producten je online wilt hebben. Vaak is het aanleveren van snelle kiekjes via what’s app al voldoende! En wil je geen webshop zijn met online verkopen en gratis bezorgingen, geen probleem. Dit is niet verplicht, bezoekers kunnen zich online oriënteren en fysiek in jouw winkel de producten ophalen. Zorg er wel voor dat jouw etalage is gevuld, want een lege etalage verkoopt sowieso niet!

NIEUWE SMARTICLE OP NU.NL

Zoals enkele van jullie wellicht al hebben gezien is onlangs het tweede Smarticle uitgezet op NU.nl. Een Smarticle is een gesponsord artikel dat tussen de redactionele artikelen staat. In de eerdere campagne hebben we al geconcludeerd dat dergelijke artikelen veel bezoekers trekken die een kijkje nemen op WG. We hebben dan ook 4 x een Smarticle gepland in deze lopende campagne die elk een week lang zichtbaar zullen zijn.

Benieuwd naar het artikel? Check de volgende link: https://ap.lc/6d7Uu

TWEEDE INSPIRATIEFILM OPGELEVERD (EN MEER VOLGEN)

Zoals eerder al aangekondigd laten we in totaal 9 korte films maken van winkelstraten en -gebieden. Deze films dienen ter inspiratie richting bezoekers en potentiële klanten. De tweede video is gisteren opgeleverd en zal ook worden meegenomen in de verschillende online kanalen. De overige films worden in de komende dagen / week opgenomen en worden uiteraard met je gedeeld.

Check de tweede video via de volgende link: https://www.youtube.com/watch?v=bZ9BWscTnks

WARENHUIS NU OOK IN SINTERKLAAS SFEER

De oplettende ondernemer heeft inmiddels kunnen zien dat WG weer een update heeft gehad. In de laatste release is ook nieuw banner materiaal meegenomen, waardoor ook ‘Sinterklaas’ prominenter aanwezig is. De themapagina’s zijn duidelijker te vinden in de productomgeving en dus de hoogste tijd om je Sint (en Kerst) producten ook als zodanig te labelen in jouw digitale winkelomgeving. Het is slechts een kwestie van een ‘vinkje’ maar maakt het voor bezoekers een stuk overzichtelijker om te zoeken. Zodra de Sinterklaas viering voorbij is zullen we de huidige banner vervangen met eentje die past bij Kerst.

IN DE SOCIALS

Altijd leuk om verhalen van collega ondernemers te lezen én te delen. Afgelopen week kwamen de volgende ondernemers op de socials van WG voorbij: Basarz, het Koffiestation, Het Kadocafé.

Check alle berichten op https://www.facebook.com/warenhuisgroningen of https://www.instagram.com/warenhuisgroningen/

Update 20 november 2020

In deze nieuwsflits:

  • Hulp bij toevoegen producten!
  • Waar zijn de Sinterklaas cadeaus?
  • Zet jouw netwerk in voor Warenhuis Groningen!
  • Eerste video opname gereed
  • Aanpassingen website

Gratis hulp bij toevoegen producten!

Om consumenten te verleiden om een aankoop te verrichten of producten te reserveren via Warenhuis Groningen is het belangrijk dat er voldoende mooie producten te vinden zijn. We constateren echter dat er nog een grote groep ondernemers is die slechts een beperkt aantal (of helemaal geen) producten heeft toegevoegd aan de online winkelomgeving. Dat is enorm zonde en dus hebben wij een fantastische aanbieding: laat nu jouw producten gratis toevoegen!

Om ondernemers te helpen bij het toevoegen van producten hebben we de samenwerking gezocht met de Werkplaats Online Ondernemen (WOO). Studenten van Noorderpoort zijn op donderdagen beschikbaar om producten toe te voegen. Zij doen dit op afspraak, bepalen in overleg welke producten toegevoegd dienen te worden en zorgen ervoor dat diezelfde dag e.e.a. online te vinden is. Normaal gesproken zijn er kosten verbonden aan deze service, nu is dit kosteloos!

In de komende weken wordt er namelijk flink campagne gevoerd, zodat meer mensen Warenhuis Groningen bezoeken. Daar willen we samen een succes van maken! Wil jij ook jouw producten online terugzien op Warenhuis Groningen, laat het ons weten!

Waar zijn de Sinterklaas cadeaus?

Met nog twee weken te gaan voor Sinterklaas is het tijd om vol in te zetten op de vele sint cadeaus die worden aangeschaft. Juist in tijden als deze stimuleren we de consument om eerder zijn / haar Sint inkopen te doen en kan Warenhuis Groningen een goed alternatief zijn voor hen die liever niet (meer) naar de fysieke winkel willen gaan. Maar waar zijn de Sint cadeaus? In vele winkels worden de meest prachtige cadeaus aangeboden of leuke gift boxes samengesteld. Zet ook deze op Warenhuis Groningen, want met de zoekfilter ‘Sinterklaas’ kan iedereen gemakkelijk deze cadeaus terugvinden.

Deel berichten van WG in jouw netwerk, een kleine moeite toch?

Heb je ze al gezien, de verschillende berichten op facebook en Instagram? Vanuit Warenhuis Groningen publiceren we met enige regelmaat berichten met mooie verhalen en portretten van ondernemers. Deze zijn eenvoudig te delen in je eigen netwerk en als we dit massaal doen, bereiken we enorm veel potentiële klanten. Het is een kleine moeite, om even een link te delen. Dat heb je toch voor elkaar over? Lees en deel nu het verhaal van collega ondernemer Alfred Hofman van Waar https://www.facebook.com/warenhuisgroningen/posts/226285582175124

Volg ons ook op Instagram: https://www.instagram.com/warenhuisgroningen/

Eerste video opname gereed

In onze eerdere nieuwsflits vertelden we al even dat er in totaal 9 korte video opnames worden gemaakt die we gebruiken op de socials en ook toevoegen aan bijvoorbeeld de artikelen op Nu.nl. De eerste video is gereed, de anderen zijn in de maak. Benieuwd naar het eindresultaat, check dan snel het Warenhuis Groningen YouTube kanaal: https://youtu.be/8WXZHcCStZo

Aanpassingen website

Zoals jullie hebben kunnen zien wordt er doorlopend gewerkt aan de website van Warenhuis Groningen. Zo zijn er enkele nieuwe functionaliteiten toegevoegd, zijn de thema pagina’s voor Sint en Kerst zo goed als klaar, worden winkels en producten inmiddels in willekeurige volgorde getoond en worden nieuwe foto’s van inspirerende ondernemers snel toegevoegd.

Zupr heeft onlangs nieuwe functionaliteiten opgeleverd en dit via een nieuwsbrief gecommuniceerd. Bezoekers van WG kunnen sinds deze week online reserveren en in de winkel afhalen én online betalen en afhalen in de winkel. Ook voor bedrijven die geen mogelijkheid bieden om online af te rekenen, zijn er dus interessant opties beschikbaar!

Inmiddels is ook de wijze waarop producten en winkels zichtbaar zijn op de website aangepast. Waar voorheen de meest recent toegevoegde producten en winkels werden getoond, wordt nu een willekeurige selectie getoond!

Tot slot worden op korte termijn thema pagina’s gerealiseerd en mooie nieuwe portretten toegevoegd. Er komt meer aandacht voor feestdagen als Sinterklaas en Kerst. Bovendien zorgen banners en aangepaste teksten op de website voor een feestelijke sfeer.

 

Update 6 november 2020

In deze nieuwsflits:
• Marketingcampagne Warenhuis van start;
• Gratis bezorgen via Warenhuis Groningen;
• Filmopnames van start;
• Hoe zet jij in op Warenhuis Groningen?;
• Foto's ondernemers en de NDC bijlage;

MARKETINGCAMPAGNE WARENHUIS GRONINGEN VAN START
In de afgelopen week is door veel mensen hard gewerkt om de nieuwe campagne van Warenhuis Groningen op tijd te laten starten en met succes! Aankomend weekend gaan we los op de verschillende social media kanalen en ook zal de adwords campagne van start gaan. Bijna 800 verschillende advertenties zijn er in de afgelopen dagen opgemaakt, op basis van het huidige productaanbod op Warenhuis Groningen......

GRATIS BEZORGEN VIA WARENHUIS GRONINGEN
Het laten bezorgen van producten via Dropper wordt op Warenhuis Groningen kosteloos aangeboden sinds de lancering van de eerste campagne in april van dit jaar. Het gratis bezorgen wordt mogelijk gemaakt door een bijdrage van de gemeente Groningen en is niet oneindig. We gaan er op dit moment vanuit dat ook tijdens de gehele campagne in november en december nog voldoende middelen beschikbaar zijn om het gratis bezorgen te blijven faciliteren, maar ....

FILMOPNAMES VAN START
In de komende dagen zal gestart worden met de filmopnames voor de online campagne. Er zullen in totaal 9-10 korte filmpjes worden gemaakt van straten en/of winkelgebieden in de gemeente Groningen. In deze filmpjes, met een gemiddelde duur van 1 tot 1,5 minuut, zal een sfeerimpressie worden gemaakt van het betreffende winkelgebied. Winkels en enkele ondernemers worden in beeld gebracht, om de kijker kennis te laten maken met het winkelgebied.......

HOE ZET JIJ IN OP WARENHUIS GRONINGEN?
We kunnen het niet vaak genoeg herhalen: jouw bijdrage als ondernemer op Warenhuis Groningen, is belangrijk om samen succesvol te zijn. Wat kun jij nu al doen?
• Volg Warenhuis Groningen op facebook, deel en like berichten! (https://www.facebook.com/warenhuisgroningen/);
• Upload jouw producten vandaag nog en zorg dat je aanbod actueel is!;
• Zorg ervoor dat je je Sinterklaas en Kerstaanbod op Warenhuis Groningen hebt staan!;
• Attendeer jouw (fysieke) klanten op Warenhuis Groningen, samen hebben we een enorm netwerk!;

FOTO'S ONDERNEMERS EN BIJLAGE NDC (
Zoals je hebt kunnen lezen in eerdere nieuwsbrieven van Warenhuis Groningen zullen we ook een prachtige NDC bijlage gaan opleveren. Deze bijlage wordt toegevoegd aan de Groninger Gezinsbode en het Harener Weekblad en telt 12 pagina's. Hij valt op woensdag 2 december bij 100.000 huishoudens in de gemeente Groningen op de deurmat. We hebben in de 12 pagina's volledige redactionele vrijheid en inmiddels een eerste paginaplan opgesteld en zijn ondernemers benaderd.

 

nieuwsflits 29 oktober 2020

In deze nieuwsflits:
• Waarom je nu moet investeren in Warenhuis Groningen;
• Vormgeving campagne najaar 2020;
• Communicatiekanalen campagne najaar 2020:

WAAROM JE NU MOET INVESTEREN IN WARENHUIS GRONINGEN
Met nog enkele dagen te gaan voordat de laatste 2 maanden van 2020 aanbreken is het tijd om vol in te zetten op Warenhuis Groningen. In tijden als deze, waarin het land in halve lock-down is en het er naar uit ziet dat de huidige maatregelen zeker nog op hetzelfde niveau zullen blijven in de komende weken, kan Warenhuis Groningen een extra verkoopkanaal zijn voor ondernemers in Groningen. Met hierbij de nadruk op KAN, want succes komt niet vanzelf!

VORMGEVING CAMPAGNE NAJAAR 2020
Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een aangepaste vormgeving voor de campagne die op korte termijn van start gaat. Op basis van de onderzoeksresultaten van de Rijksuniversiteit, het expertteam Warenhuis Groningen en de klankbordgroep voeren we aanpassingen door in de uitingen die we gaan gebruiken. Daarbij steken we in op een duidelijke en eenvoudige boodschap.

COMMUNICATIEKANALEN CAMPAGNE NAJAAR 2020
In de resultaten van de vorige campagne & Google Analytics hebben we gezien dat veel kwalitatief verkeer uit online kanalen is gekomen. In het communicatieplan najaar 2020 hebben dan ook veel ruimte gemaakt voor deze kanalen. We zullen het aantal kanalen uitbreiden en reserveren meer advertentiebudget per kanaal.

Bekijk het volledige communicatieplan en lees hoe we inzetten op:
• Adwords - nu ook op alle filter opties!;
• Google display;
• Social Media - Facebook, Instagram en Google (Organisch);
• Social Media - Facebook, Instagram en Google (Betaald);
• Nu.nl;
• Bijlage i.s.m. NDC Mediagroep.

Lees meer...

 

Update 20 oktober 2020

Beste deelnemer van Warenhuis Groningen,

In de komende weken zullen we je regelmatig informeren met korte nieuwsflitsen namens Warenhuis Groningen. Hierin proberen we je te inspireren, informeren en zullen we je attenderen op de mogelijkheden die jij als deelnemer van WG hebt om een succes te maken van WG. Deze nieuwsbrieven zijn gericht op algemene ontwikkelingen rondom WG en de marketing / communicatie. Ook Zupr stuurt met enige regelmaat nieuwsbrieven. Deze zijn meer gericht op de techniek achter WG en de ondersteuning naar deelnemers.

In deze nieuwsflits:
• Samen bereiken we meer!;
• Wat kun jij vandaag al doen?;
• Webinar Zupr 21 okt. 2020;
• Marketingcampagne najaar 2020;
• Warenhuis Groningen tijdens webinar DNWS / Inretail;

SAMEN BEREIKEN WE MEER!
Iedereen is zich inmiddels bewust van de aangescherpte maatregelen die genomen zijn om het aantal Corona besmettingen terug te dringen. Dat dit ook impact heeft op bezoekersaantallen is ook tijdens de eerste 'golf' al duidelijk geworden. In tijden waarin landelijk wordt opgeroepen om zoveel mogelijk thuis te blijven, maken steeds meer consumenten de keuze om meer thuis te blijven en worden steeds meer aankopen online gedaan.

Warenhuis Groningen (WG) KAN en ZAL hierin een belangrijke rol vervullen. In combinatie met een stevige marketingcampagne kunnen we samen alsnog de thuiszittende consument bereiken en informeren over de vele mooie fysieke winkels! Het is dan wel van het grootste belang hierin SAMEN op te trekken en ervoor te zorgen dat het WG ook daadwerkelijk staat als we rond 1 november de eindsprint van dit jaar inzetten.

WAT KUN JIJ VANDAAG AL DOEN?
• Controleer en update je bedrijfsprofiel op WG: kloppen alle gegevens?;
• Voeg producten toe: een minimum van 15-30 is gewenst om de consument te triggeren;
• Klik HIER voor de actuele marketing-kit en maak er gebruik van! Verwijs in je nieuwsbrieven en socials naar WG, want samen hebben we een groot bereik!;
• Like de facebookpagina van WG en deel berichten www.facebook.com/warenhuisgroningen;

WEBINAR ZUPR
Heb je tot nu toe nog geen tijd gehad om je echt te verdiepen in WG of heb je nog geen producten online staan? Op woensdag 21 oktober om 19.00 uur staat er een webinar gepland van Zupr. Tijdens dit webinar wordt stil gestaan bij enkele praktische zaken waaronder:
• het toevoegen van producten;
• het koppelen van thema's, zoals kerst en Sinterklaas, aan producten;
• het aanmaken van kortingsactie;
Het webinar duurt 35-40 minuten. Aanmelden is kosteloos en kan HIER.
Maak er gebruik van!

MARKETINGCAMPAGNE NAJAAR 2020
Op dit moment wordt achter de schermen hard gewerkt aan een marketingcampagne die zal starten rond 1 november. Het doel van deze campagne is om zoveel mogelijk traffic naar de website van WG te genereren. Daarmee creëren we tegelijkertijd meer bekendheid van het platform en kan de bezoeker op het platform zelf zijn / haar keuze maken uit het diverse aanbod aan producten en winkels die al dan niet online besteld en bezorgd kunnen worden.

Bij het vormgeven van deze campagne vragen we enkele ondernemers uit de klankbordgroep om mee te kijken, zodat de tone of voice (nog) beter aansluit bij de wensen en behoeften van de deelnemers van WG. Meer informatie volgt, zodra een verdere uitwerking beschikbaar is!

WARENHUIS GRONINGEN TIJDENS WEBINAR DNWS/INRETAIL
Afgelopen maandagochtend stond WG centraal tijdens een webinar georganiseerd door De Nieuwe Winkelstraat / Inretail. Centraal in deze uitzending stond de vraag hoe een collectief online platform succesvol kon zijn. Onze eigen Kim Hoetjes, eigenaar van WirWar spellen en puzzels, sprak hierover samen met Eric Bos namens de Groningen City Club.

Benieuwd naar wat je hebt gemist? Klik HIER om de uitzending terug te kijken.